romanian_version
english version
german version
french version
italian version
hebrew version
Facebook
Twitter
Email

DOAR FAPTE. FĂRĂ COMENTARII.
Cu o singură excepție

Azi: 2025-07-12

la multi ani

Cele mai periculoase trenuri din lume

cele mai periculoase trenuri din lume
Călătoriile cu trenul pot oferi experiențe memorabile, dar unele rute se distanțează de standardele de siguranță datorită condițiilor extreme de mediu și a infrastructurii precar întreținute. Călătoria cu trenul este o modalitate populară de a explora lumea, oferind nu doar confort, ci și posibilitatea de a admira peisaje spectaculoase.
Totuși, unele rute feroviare sunt cunoscute pentru provocările și riscurile extreme pe care le prezintă. În acest articol, vom explora cele mai periculoase trenuri din lume, care, deși oferă aventuri fascinante, sunt marcate de condiții dificile și infrastructuri precar întreținute. De la serpentinele înguste din Himalaya la podurile instabile din America de Sud, fiecare dintre aceste căi ferate are povestea sa unică și provocările specifice.

Dacă îți trece cumva prin minte să încerci o aventură, iată o analiză detaliată a celor mai periculoase trenuri din lume, prezentate în ordinea descrescătoare a pericolului. (subiectivă ) Fii pregătit să descoperi rute care nu numai că îți vor tăia respirația, dar te vor și face să apreciezi importanța siguranței în călătoriile cu trenul. Și dacă te uiți la imaginea din stânga, da, ar putea servi drept leac pentru constipație, cel puțin pentru cei mai slabi de inimă 🙂

Așa, și dacă tot vă plac trenurile și călătoriile periculoase, iată și câteva dintre cele mai periculoase destinatii turistice din lume. Adrenalină full contact, atât pe drum cât și la destinație. Dacă aveți oportunitatea trăiți la max. Enjoy !

1. Trenul de la Darjeeling Himalayan Railway, India
  • Data construcției: 1881
  • Locație: Darjeeling, India
  • Motivele periculozității: Această linie ferată din Himalaya, listată ca patrimoniu mondial UNESCO, se confruntă cu numeroase provocări, printre care serpentine strânse și o înclinație extremă (până la 1 din 20). Vremea extremă, inclusiv ploile monsonice și ninsorile, pot deteriora calea ferată, iar zonele montane instabile sunt predispose la alunecări de teren.
  • Detalii tehnice: Cunoscut ca „trenul de jucarie către nori”, trenul parcurge aproximativ 88 de kilometri și include 13 viaducte celebre, cum ar fi Batasia Loop. Au avut loc accidente anterioare, inclusiv deraierea trenului din cauza ploilor torențiale ce afectează stabilitatea solului. Infrastructura, deși istorică, este adesea slab întreținută.
2. Traseul Aso Minami, Japonia
Traseul Aso Minami, Japonia
  • Data construcției: Linia a fost deschisă inițial în 1916 ca parte a liniei Hōhi Main Line și a fost apoi transferată către Minami Aso Railway în 1986.
  • Locație: Japonia
  • Motivele periculozității: Această cale ferată are un grad relativ ridicat de periculozitate datorită activității vulcanice continue în zona Muntelui Aso. Erupțiile vulcanice și cutremurele pot duce la restricționarea traficului feroviar sau închiderea temporară a liniei pentru siguranța pasagerilor.
  • Detalii tehnice: Calea ferată se întinde pe 17,7 de kilometri, Include mai multe stații, printre care Takamori stație finală și Tateno unde se face conexiunea cu alte linii. Japonia are una dintre puținele rute feroviare din lume care trece peste un vulcan! Traseul Aso Minami trece peste cel mai mare vulcan activ din Japonia – Muntele Aso! Dar nu se termină aici, trenurile de pe această rută trec printr-un pod de fier fragil, care este neîmprejmuit și îngust și cu siguranță îți va speria inima de câte ori vei trece pe el. Datorită riscurilor naturale, compania feroviară colaborează strâns cu autoritățile locale pentru monitorizarea activității vulcanice și seisme și pentru a asigura siguranța cǎlătorilor. În caz de erupții sau alte pericole naturale, sunt prevăzute măsuri rapide de evacuare și informare a pasagerilor.
3. Trenul de pe ruta Ghan, Australia
Ghan, Australia
  • Data construcției: 2004
  • Locație: Australia Centrală
  • Motivele periculozității: Ghan traversează zone izolate unde condițiile meteorologice pot fi extreme, de la temperaturi ridicate la furtuni bruște. Riscurile de coliziune cu animale sălbatice, în special canguri și vaci, sunt frecvente, iar intervențiile rapide în caz de probleme sunt dificile.
  • Detalii tehnice: Calea ferată se întinde pe 2979 de kilometri, conectând orașele Adelaide și Darwin, și include numeroase viaducte. Accidentele anterioare au implicat coliziuni cu animale, dar și întârzieri cauzate de condițiile meteorologice severe.
4. Chennai – Rameswaram Route, India
 Chennai – Rameswaram Route, India
  • Data construcției: 1914
  • Locație: India, conectând orașele Chennai și Rameswaram
  • Motivele periculozității: Această linie ferată este renumită pentru peisajele sale spectaculoase, dar și pentru condițiile meteorologice adesea imprevizibile. Se află la nivelul mării, ceea ce o face vulnerabilă la inundații și furtuni tropicale. În plus, porțiunile care trec prin zone mlăștinoase sunt predispuse la alunecări de teren și la probleme legate de siguranța căii ferate. Trenurile circulă pe podul Pamban, un pod cantilever pe mare care leagă orașul Chennai de insulele Rameswaram. Pasagerii care călătoresc pe această rută pot simți uneori apa mării stropindu-le pe față și chiar ocazia clătinării podului, ceea ce îl face cu siguranță una dintre cele mai periculoase rute de tren din India, precum și din lume. Podul Pamban a avut, de asemenea, un accident în 1964, dar, caracteristicile moderne de securitate și lucrările de întreținere constantă fac să merite o vizită pentru a experimenta acea adrenalină la care îți dorești.
  • Detalii tehnice: Traseul se desfășoară pe aproximativ 600 de kilometri și include over 99 de viaducte, cele mai multe dintre ele fiind situate în zone inundabile. Trenul traversează Podul Pamban, un pod celebru și provocator, care unește insula Rameswaram de continent. Accidentele au fost raportate, inclusiv deraierea trenurilor, cauzate de condițiile meteorologice extreme, de obicei în timpul sezonului muson..
5. Trenul de pe ruta Devil’s Nose, Ecuador
Devil’s Nose Train, Ecuador
  • Data construcției: 1902
  • Locație: Ecuador
  • Motivele periculozității: Această linie ferată celebră pentru serpentinele sale provocatoare este situată în Alpii Andini. Riscurile includ alunecările de teren și schimbările rapide ale vremii. Designul strâns face truditor pentru mecanici, iar accidentul devine o realitate constantă.
  • Detalii tehnice: Traseul are o lungime de aproximativ 12 kilometri și prezintă numeroase viaducte impresionante. Deraierea trenurilor a fost raportată frecvent, datorită condițiilor meteorologice drastice și infrastructurii deteriorate. Un incident notabil a avut loc în 2016, când un tren a deraiat în urma unei furtuni violente.
6. Trenul Îngerilor, Argentina
Trenul Îngerilor, Argentina
  • Data construcției: 1930
  • Locație: Pampas, Argentina
  • Motivele periculozității: Cunoscut și sub denumirea de „El tren de los ángeles”, această linie ferată este renumită pentru rutele sale deosebit de abrupte și pentru riscurile ridicate de accidente din cauza stării precare a infrastructurii. În plus, viteza mare a trenului pe porțiuni cu vizibilitate scăzută crește șansele de coliziuni.
  • Detalii tehnice: Traseul se desfășoară pe aproximativ 200 de kilometri, având 9 viaducte majore. Accidentele pe această rută nu sunt rare, fiind raportate coliziuni cu animalele și deraierea trenului, ceea ce contribuie la reputația sa periculoasă.

Folosirea acestor rute feroviare oferă nu doar o călătorie imersivă prin peisaje naturale uimitoare, dar și provocări semnificative. Experiență intensă, adrenalină la max. pentru călători. Dar conștientizarea riscurilor și a măsurilor de precauție este esențială pentru a avea o călătorie în siguranță pe aceste căi ferate provocatoare.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *